alvisolsson.blogg.se

Om en liten tjej som blir stor

2013-08-16

Kategori: Allmänt

SEMESTER!!
 
Semestern börjar närma sig ett slut och det är nu bara 2 dagar som återstår.
Det har varit uppehåll i bloggen på grund av semester och sol vilket ni förstår, ni vet en så liten tjej som jag behöver ha lite rast/sommarlov/semester imellanåt.
 
Detta inlägg kommer därför bli ganska långt och inehålla massor av bilder och vidioklipp.
Men vi mjukstartar lite med en kort (som kommer bli rätt lång) resume.
 
  • Vecka 28
Då jobbade pappa och längtade efter semestern som närmade sig med stormsteg.
Under helgen var det dax att äntligen åka till min familj i Dalarna.
Resan dit va lång och jobbig jag va ledsen från sveg och nästan hela vägen fram, allt var pappas fel som promt skulle ha kaffe när vi va i sveg och stängde av bilen som vibrerade så gott. Vakentid var ett faktum.
Väl frame så fick jag några slurkar välling och sov sedan gott nära intill mamma och pappa.
 
  • Vecka 29
Det här med att sova vid mamma och pappa gick inte så bra. Jag är van vid att sova själv och detta resulterad i att när jag vaknade och fick syn på mina vackra föräldrar som låg där och sov så ville jag leka. Det hela slutade med att jag i fortsättningen fick sova i tvättstugan ;)
 
 
Under veckan så va jag till min Farfar och hälsade på. Jag fick mackor som jag gav till hunden det va kul.
Jag badade i sjön med masterMia och kusinerna.
Hemma hos Farmor fick jag leka, träffa Harry, hoppa studsmatta och göra massa tokiga saker.
En dag fick jag bada i diskhon som mina kusiner fått göra men jag är nog den första som fått göra de i det nya köket :) Farmor gav mig välling så jag somnade sött.
 
Jag träffade Linda, de här är hon. Vist är hon bara ur tjusig.
 
 
Vi var på kupolen, åt skräpmat, lekte massa ute på gräsmatan, sov ute i friskaluften och badade i polen.
Vi var och hälsade på Gammelfarmor svea och Anna.
Jag lekte med mina kusiner Tuva och Linn och det va mycket kul.
Detta är min Faster.
 
 
Sen efter en hel veckas kul med bus så var det dax att åka hem. Hemvägen gick sisådär jag va vaken ganska mycket men väl hema så somande jag gott i min säng.
 
 
  • Vecka 30
När vi kom hem var det dax att stajla om här hemma för det nalkades finfrämmande i form av MasterMia med familj. Torsdagen var kommen och äntligen var dom här.
Helgen gick fort i form av bad mys och maasssooorr av promenader med Linn. Hon är en riktig hejare på att köra vagn men inte bättre än Lukas som fick mig att somna på Kupolen utan mörkerläggning ;)
 
HURRA HURRA FÖR ALVA FYLLER 1ÅR I DAG
Måndag
Denna dag 365 dagar efter min födelse så var det min första födelsedag. Den firades ordentligen med massa folk och mycket gott att äta. Jag åt tårta för första gången, och jag fick äta helt själv.
 
Mamma hade köpt kalasklänning åt mig som jag fick grisa ner bäst jag ville.
På kalaset kom (ljupt andetag) Mamma pappa mia peter lukas linn mormor morfar johan ebba rikard lars gabbi patricia farmorgun och gunnar tina fredrik ebbe elias mammasfarbror krister kom en snabbis och sa grattis och sist medn inte minst helge och jönsson. Vilket kalas de var jag tyckte det va superkul men mamma såg lite svettig ut där ett tag. Jag har hört på rycktesvägar att efter att kalaset var slut och alla gått hem så drack mamma och mina baylis.
Jag fick en bobbycar kläder en gunga massa leksaker och annat smått och gott.
 
 
Mamma fyllde oxå år det tåls att nämnas.
 
Veckan gick sedan i rasande fart och  vi badade åt gott och gick på stan. Jag kräktes på lukas vilket resulterade i att Master fick köpa en ny klänning till mig då den andra luktade kräk. Männ så bra tycker jag som får lite extra påfyllning i garderoben.
 
Helgen närmade sig och det var dax för familjen att åka hem. Hej då ses snart igen.
Det var även dax för pappa att åka till noge och fiska, hej då med dig mig
  • Vecka 31
TJEJMYSVECKAN
Japp, pappa får till skogs, nej vad säger jag han åkte till havs och fiskade så då var det dax för fredagsmysss hela veckan. Vi var på stan och lekte, cyklade och hade kompisar här på kalas.
Veckan gick så fort och det var snart dax för pappa att komma hem.
 
MEN FÖRST
Dax för den eländiga ett år sprutan, nog för att det är kul medn kalas och paket men sprutor... nä det är inget för mig.
 
 
Öppnar dörren till läkaren och vad ser jag... VAD ÄR DET JAG SER!!
En läskig kar men skägg och glasögon det absolut värsta jag vet, ja det tänkte jag ju tala om för han oxå men eftersom jag inte kan prata så skulle jag då bestämt skrika från det att vi gick in i rumet tills dess att vi gick ut. Där i mellan hann mamma höra något kort om att jag verkade må bra och växer som jag ska.
78Cm lång och väger 1039? typ.
Sprutorna fick jag i benet och det va ju tråkigt att pappa skulle behöva komm ahem till någon med feber och ett tråkigt humör jag som varit så glad en hel vecka.
 
  • Vecka 33
Denna vekcka har pappa haft jour och det betyder TRÅKIGT
Vi har lekt massa och duschat, ätit masssa god mat och ja en annan har ju lärt sig att gå. Men varför ska man lära sig det igentligen det är ju skönare att åka på någons arm. Går mycket fortare och så kommer man upp i en bra höjd oxå där man når spännande saker.
 
 
 
 
Ja nog om detta hoppas alla ni trogna läsare har förståelse för att jag haft semester och ledigt men det kan vara så att det blir lite stop i skrivandet när man har så fullt upp som jag.
Det kommer mer bilder senare.
 
 
VIDIOS!!!
Dricker mjölk ur glas
http://www.youtube.com/watch?v=dk8OiYTF79c
 
Ute och kör bil
http://www.youtube.com/watch?v=0w-Czkuira4
 
Jo vissa kan ju ;)
http://www.youtube.com/watch?v=vK3SjBcvzoA
 
Puss på er nu ska jag sova vidare.
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: